Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

30/09 -11 10:14 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1987 inlägg

blablabla skrev:
ME3 var mitt självklara val tills det släpptes så många SS detaljer och att jag fick veta att EA Origin obligatoriskt installeras vid köp av ME3.

Det finns inget som är dåligt med Origin, folk älskar bara att klaga och är extremt rädda för förändring. EA bytte dock till Origin för att tjäna mer pengar, men det försämrar ju inte Origin.

Coucou

30/09 -11 18:20 mariobros1

mariobros1

19756 XP 859 inlägg

blablabla skrev:
mariobros1 skrev:
Jag älskade videon med Zelda och Link, de var så otroligt söta tillsammans!

Tycker det är väldigt skönt att det faktiskt finns ett  vänskapsband mellan Link och Zelda nu, för i alla tidigare spel har det mest handlat om plikter, och inte så mycket om vänskap.

WW? PH? ST? FSA? MC? D:

WW, nej. PH, NEJ. FSA, nej. MC, NEJ. ST, ja!

Och ja, jag menade vänskap åt det romantiska hållet... ;>

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

30/09 -11 19:07 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

19Robb92 skrev:
blablabla skrev:
Jag börjar nog med Light. Vill lära mig spelets alla funktioner och wii moten först. efter nån timme ändrar jag antagligen till pro :3

Fan jag är inte säker på om jag ska förhandsboka dehär eller Mass effect 3. ME3 var mitt självklara val tills det släpptes så många SS detaljer och att jag fick veta att EA Origin obligatoriskt installeras vid köp av ME3.
Ändå, tufft val.. SS eller ME3 D:

Aa, det kanske är smartast.. Så man ser hur allt funkar först. Jag lär göra samma sak.

FörhandsbokA Zelda ;);) haha, nä gör som du vill. EA Orgins är inte så farligt. Mycket sämre än Steam men helt OK ändå. Tror hela grejen med att det är "spionage" via Orgins på datorer är lite överdrivet.

Nintendoguy skrev:
Jag tror jag börjar med Light eller Pro. Vem vill egentligen ha en Wii Motion Plus i sidan av skärmen!

Haha, sant ;) men aldrig fel med valmöjligheter :D

Blir antagligen ME3 ;)
SS kommer ju mycket tidigare, och ME3 verkar faktist mycket bättre imho.^^
Och jag trodde också att skiten om Origin var överdriven men har läst på massor av forums att det tydligen är betydligt mycket mer avancerat än bara spyware. Den får tydligen tillgång till alla dina filer på datorn vilket gör att den kan radera, ändra eller flytta filer och hela mappar, även om det mesta den gör verkar vara att - enligt det jag läst - dokumentera vad man gör på internet och i några enstaka fel ta bort filer/spel. Men det har inte vart ute särskilt länge än så får väl se hur det blir :s

Fix_d skrev:
blablabla skrev:
ME3 var mitt självklara val tills det släpptes så många SS detaljer och att jag fick veta att EA Origin obligatoriskt installeras vid köp av ME3.

Det finns inget som är dåligt med Origin, folk älskar bara att klaga och är extremt rädda för förändring. EA bytte dock till Origin för att tjäna mer pengar, men det försämrar ju inte Origin.

Så du har inga problem med att spywares kollar din dator och din webhistorik 24/7? Ok :)

mariobros1 skrev:
blablabla skrev:
mariobros1 skrev:
Jag älskade videon med Zelda och Link, de var så otroligt söta tillsammans!

Tycker det är väldigt skönt att det faktiskt finns ett  vänskapsband mellan Link och Zelda nu, för i alla tidigare spel har det mest handlat om plikter, och inte så mycket om vänskap.

WW? PH? ST? FSA? MC? D:

WW, nej. PH, NEJ. FSA, nej. MC, NEJ. ST, ja!

Och ja, jag menade vänskap åt det romantiska hållet... ;>

I WW blir dom ju typ vänner mot slutet, och i början av PH seglar ju Tetra och Link under samma skepp och är vänner. FSA kan jag ha fel om, komemr inte riktigt ihåg men har för mig att dom är vänner där med i början. :p

Och i MC så går ju storyn att Link och Zelda är barndomsvänner, och dom första tjugo minutrarna går ut på att prata med zelda och gå runt på marknaden med henne osv :p

"Death is the beginning of immortality.."

30/09 -11 21:26 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1987 inlägg

blablabla skrev:

Blir antagligen ME3 ;)
Och jag trodde också att skiten om Origin var överdriven men har läst på massor av forums att det tydligen är betydligt mycket mer avancerat än bara spyware. Den får tydligen tillgång till alla dina filer på datorn vilket gör att den kan radera, ändra eller flytta filer och hela mappar, även om det mesta den gör verkar vara att - enligt det jag läst - dokumentera vad man gör på internet och i några enstaka fel ta bort filer/spel. Men det har inte vart ute särskilt länge än så får väl se hur det blir :s

Fix_d skrev:
blablabla skrev:

Så du har inga problem med att spywares kollar din dator och din webhistorik 24/7? Ok :)

Och du tror allvarligt att ett seriöst företag som EA litar på och har anförtrott ett utav 2011 största spel till spionerar på dig och raderar dina filer?

Coucou

01/10 -11 01:54 mariobros1

mariobros1

19756 XP 859 inlägg

I WW blir dom ju typ vänner mot slutet, och i början av PH seglar ju Tetra och Link under samma skepp och är vänner. FSA kan jag ha fel om, komemr inte riktigt ihåg men har för mig att dom är vänner där med i början. :p

Och i MC så går ju storyn att Link och Zelda är barndomsvänner, och dom första tjugo minutrarna går ut på att prata med zelda och gå runt på marknaden med henne osv :p

De umgås på vissa ställen, men jag ser absolut ingen tydlig bild av vänskap.

WW, visst, Link och Tetra blir vänner, och det var riktigt intressant att få bevittna vänskapen utvecklas, men utifrån mitt perspektiv handlar det fortfarande om plikter. Jag ser verkligen inge ''mate-spel'' i det hela, men det betyder inte att jag ogillade dem, utan det är snarare tvärtom.

Oja, de går runt på marknaden, tillsammans, och har lite dialoger (Zelda, iaf), men jag ser fortfarande ingen tydlig bild av vänskap där, trots att det är vänner, utan för mig känns de nästan som främlingar. Nu ska inte jag säga för mycket heller, då jag endast spelat en liten bit av MC, och det var även för väldigt många år sen.

Det jag saknar är den lekfulla sidan, där de har lite mer förtroende för varandra och verkligen KÄNNER varandra.
Okej, jag hade fel, för det finns faktiskt ett spel, som enligt min åsikt, verkligen kunnat forma ett riktigt vänskapsband mellan Link och Zelda, och det är uppenbarligen ST.
Där var de liksom verkligen vänner, och inte särskilt olika varandra med tanke på omständigheterna, och utvecklingen av deras vänskap var verkligen for real. Detta är något som tydligen verkar återkomma i SS, där det tydligt syns hur nära Link och Zelda står varandra, och där de faktiskt skojar varandra.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

01/10 -11 12:27 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

blablabla skrev:

Blir antagligen ME3 ;)

Haha, kunde misstänka det din lilla RPG:are ;)

För mig blir det ju, obviously, tvärtom. Eller jag ska ju inte ens skaffa ME3. :P Men du fattar.

Från vad jag fattat så kan dem kolla om folk har olagligt nedladdade spel på datorn och ta bort de spelen så användare tvingas till att köpa istället.

Jag tror ärligt talat att det är en överdrivelse. Bara för att dem KAN gå in på datorer och göra det betyder ju inte att dem kommer göra det. Jag tvivlar på att EA har 100 pers som sitter framför datorer i en lokal och går in på folks datorer hela dagarna.

Det kan ju jämnföras lite med FRA lagen som det var så jäkla mycket snack om att det var emot personlig integritet osv. Men samma sak gäller ju där, man behöver ju ändå någon form av misstanke för att leta upp folk med den. Man går ju inte in på nåns dator och börjar leta för hand självmant. Det skulle ju ta hur lång tid som hellst och kräva en enorm arbetskraft.

Att skanna av och sedan kolla dem som drar upp starkast misstankar är smidigare. Så har man inga nedladdade spel på datorn är man ju safe.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

01/10 -11 13:20 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Så mycket text och citat på den här sidan alltså o_o

Fix_d skrev:
blablabla skrev:

Blir antagligen ME3 ;)

Fix_d skrev:
blablabla skrev:

Och du tror allvarligt att ett seriöst företag som EA litar på och har anförtrott ett utav 2011 största spel till spionerar på dig och raderar dina filer?

Nejnejnej. Själva EA spelen gör inte detta, men Origin. Man kan säga att det är som Games For Windows Live är för, säg, Fable 3 - ett program som installeras med spelet och som krävs för att du ska kunna spela spelet. Men tror inte attd et är lika allvarligt som många säger, men det känns kränkande.

19Robb92 skrev:
blablabla skrev:

Blir antagligen ME3 ;)

Haha, kunde misstänka det din lilla RPG:are ;)

För mig blir det ju, obviously, tvärtom. Eller jag ska ju inte ens skaffa ME3. :P Men du fattar.

Från vad jag fattat så kan dem kolla om folk har olagligt nedladdade spel på datorn och ta bort de spelen så användare tvingas till att köpa istället.

Jag tror ärligt talat att det är en överdrivelse. Bara för att dem KAN gå in på datorer och göra det betyder ju inte att dem kommer göra det. Jag tvivlar på att EA har 100 pers som sitter framför datorer i en lokal och går in på folks datorer hela dagarna.

Det kan ju jämnföras lite med FRA lagen som det var så jäkla mycket snack om att det var emot personlig integritet osv. Men samma sak gäller ju där, man behöver ju ändå någon form av misstanke för att leta upp folk med den. Man går ju inte in på nåns dator och börjar leta för hand självmant. Det skulle ju ta hur lång tid som hellst och kräva en enorm arbetskraft.

Att skanna av och sedan kolla dem som drar upp starkast misstankar är smidigare. Så har man inga nedladdade spel på datorn är man ju safe.

(A)

Aa haha tror inte att dom skulle låta programmet löpa amok och ta bort random grejer från systemet ^_^
Men vad jag har hört så styrs den här av nån sorts "smart kodning" eller nåt som gör att den lätt kan hitta saker som strider mot EA, så som tankade spel, moddade filer som man inte har tillåtelse att ändra på, eller tillomed otillåtna bilder som inte får spridas osv.
Tror nog att du har rätt, men kan inte låta bli att känna att det är lika dumt som att ge något företag nyckeln och adressen till mitt hus för att dom ska göra något hemarbete åt mig medans jag är på kanske semester? xD

mariobros1 skrev:

De umgås på vissa ställen, men jag ser absolut ingen tydlig bild av vänskap.

WW, visst, Link och Tetra blir vänner, och det var riktigt intressant att få bevittna vänskapen utvecklas, men utifrån mitt perspektiv handlar det fortfarande om plikter. Jag ser verkligen inge ''mate-spel'' i det hela, men det betyder inte att jag ogillade dem, utan det är snarare tvärtom.

Oja, de går runt på marknaden, tillsammans, och har lite dialoger (Zelda, iaf), men jag ser fortfarande ingen tydlig bild av vänskap där, trots att det är vänner, utan för mig känns de nästan som främlingar. Nu ska inte jag säga för mycket heller, då jag endast spelat en liten bit av MC, och det var även för väldigt många år sen.

Det jag saknar är den lekfulla sidan, där de har lite mer förtroende för varandra och verkligen KÄNNER varandra.
Okej, jag hade fel, för det finns faktiskt ett spel, som enligt min åsikt, verkligen kunnat forma ett riktigt vänskapsband mellan Link och Zelda, och det är uppenbarligen ST.
Där var de liksom verkligen vänner, och inte särskilt olika varandra med tanke på omständigheterna, och utvecklingen av deras vänskap var verkligen for real. Detta är något som tydligen verkar återkomma i SS, där det tydligt syns hur nära Link och Zelda står varandra, och där de faktiskt skojar varandra.

Aoo radade bara upp spelen där det fanns en vänskap, mer eller mindre. Men håller med! kommer att bli kul att se hur SS blir =D
Kom också att tänka på nånting som jag undrat om SS ett bra tag nu som absolut inte passar in på något vi diskuterar här just nu: kommer vi att kunna reta upp en armé hönor i SS som vanligt? :>

Hittade btw dehär: (tyckte att det var lite kul att jag hittade dehär där dom iaf nämner ME just när vi snackade lite om det xD)

"However, the most surprising Zelda news of today comes from Games Radar. A recent preview for Skyward Sword reveals that the game will include dialogue options. While one should not expect Mass Effect levels of complexity, this represents a huge departure from the norm for the series. I’m very, very happy to see that Nintendo is taking some risks and tweaking the (in my opinion) aging Zelda formula."

http://nightmaremode.net/2011/09/zeld...
citat från botten av artikelln^^

"Death is the beginning of immortality.."

01/10 -11 13:42 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

blablabla skrev:

(A)

Men vad jag har hört så styrs den här av nån sorts "smart kodning" eller nåt som gör att den lätt kan hitta saker som strider mot EA, så som tankade spel, moddade filer som man inte har tillåtelse att ändra på, eller tillomed otillåtna bilder som inte får spridas osv.

Tror nog att du har rätt, men kan inte låta bli att känna att det är lika dumt som att ge något företag nyckeln och adressen till mitt hus för att dom ska göra något hemarbete åt mig medans jag är på kanske semester? xD

Haha, men dem kan ju inte komma åt din dator när du är på semster. Om du inte brukar ha den på fastän du är på semster xP

Hur som hellst så är det garanterat överdivet. Precis som det mesta blir i media och på nätet. Det är precis som kontrakt man kanske godkänner utan att faktiskt veta vad dem säger. Godkänner man exemplevis Apples kontrakt som man får upp innan man kan börja använda 'App-Store' så har dem rätt att kolla vad du laddat ned och mixtra med dina appar hur dem vill. Men det betyder inte att dem gör det.

06/10 -11 06:03 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Man kommer att kunna spela Skyward Sword som vänsterhänt om man skulle vilja. Det finns en ändring i menyn som gör att kontrollerna matchas efter vänsterhäntas spelsätt. (Men Link kommer fortfarande vara högerhänt).

http://www.zeldainformer.com/2011/10/...

06/10 -11 17:27 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

FULLT intro (SPOILER)
http://www.youtube.com/watch?v=ox9pcs...

Mycket bättre än det korta man fick se förut iaf. Förklarade mycket mer.

07/10 -11 07:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

19Robb92 skrev:
FULLT intro (SPOILER)
http://www.youtube.com/watch?v=ox9pcs...

Mycket bättre än det korta man fick se förut iaf. Förklarade mycket mer.

Skulle inte du sluta spoila för dig själv? Själv så slutar jag med att spoila då jag får vänta tills nästa månad.

07/10 -11 23:52 the_n_man

the_n_man

121 XP 10 inlägg

jag kan inte sluta jag är typ beroende och den videon förklarade...så...mycket...mycket mer än den första videon.
-the-n-man-

25 år av zelda... och vi har kommigt långt!!!

08/10 -11 17:10 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Nintendoguy skrev:

Skulle inte du sluta spoila för dig själv? Själv så slutar jag med att spoila då jag får vänta tills nästa månad.

Jo, men bara textbaserad fakta. Videos kollar jag fortfarande på. Så länge jag inte vet samanhanget i videosarna och vad vissa saker innebär så spoilar jag ju ingenting. ;)

08/10 -11 17:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

http://www.youtube.com/watch?v=QaXjQRj4rlw&a...

Engelsk intro!

21/10 -11 17:57 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

REVIEWS

EDGE - 10/10
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
(EDGE har tidigare endast givit ut 10/10 till 14 andra spel genom hela sin historia, ett av dem är bl.a Zelda: Ocarina of Time.)

Official Nintendo Magazine - 98/100
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
(98/100 är det högsta betyget ONM någonsin givit ett spel i sin historik.)

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar