12703 XP
1058 inlägg
QuakeNet skrev:
+ Skärmen (Retina): Ok det har du rätt om.
QuakeNet skrev:
+ Utbudet av apps: Apps tröttnar man på efter tio minuter.
Nej, finns apps som jag använder dagligen, ständigt.
Sen finns det apps som man bara har användning av ibland.
QuakeNet skrev:
+ Designen:Tycker både Apple och HTC har snygg design. Bara som sagt, apple loggan är det som kostar.. -.-
Det är sällan jag ser på design när jag köper produkter, av alla sorter. Däremot har designen helt klart blivit ett plus i kanten med iPhonen. Första gången jag packade upp min fick jag en wow-känsla.
QuakeNet skrev:
+ Kvalitén: Ser själv ingen kvalitets skillnad. Båda gör bra mobiler kvalitetsmässigt.
Tänker mest på att iPhone kör glas och HTC inte gör det.
Min personliga uppfattning om HTC-mobiler är att de är plastiga. Till skillnad från iPhone som känns mycket mer robust men även mycket mer ömtålig - vilket är en av nackdelarna.
QuakeNet skrev:
+ Upplösningen: I långa loppet tror jag inte upplösningen spelar roll, har man över 400x800 eller vad det är så är det jävligt bra oavsett. Skillnaden är enligt mig obetydlig.
iPhone har 960x640, högre upplösning än HTC DHD.
Upplösningen skulle kunna vara en kombination med Retina-skärmen, med dess höga pixeltäthet.
QuakeNet skrev:
+ Touchen: tycker bara HTC och iPhone har bra toutch. De ligger lika där.
Om jag inte minns helt fel har iPhone kapacitiv skärm medans DHD kör med resistiv.
Det betyder bl.a. att man inte kan använda sin iPhone med vantar på, medans man kan det med sin DHD.
QuakeNet skrev:
+ Allt är optimerat: ingen kommentar pga av bristande kunskap... -.-'
Här kan vi även peta in touchen på ett hörn. Touchen som registrerar alla svepningar på skärmen gör så att upplevelsen blir mycket bättre.
När allt sedan är bra optimerat får man det där flytet och "smoothness" som helt klart höjer upplevelsen. Min egna erfarenhet av android är att det laggar väldigt mycket i menyerna och svepningar på skärmen inte registreras på direkten.
Tonight's the night.