12277 XP
596 inlägg
blablabla skrev:
Aa, men det går rykten om att Hammerfalls nästa ska bli lite mer rock än metal pga att deras nya poducent bara jobbat med vanlig rock, men jag tycker att det är bullshit då det är Hammerfall som skriver låtarna. :p
Hammerfall har själv sagt (Oscar Dronjak, för att vara exakt) att deras nya skiva ska vara tyngre och lite mer "uppdaterad" än deras tidigare, så de beror nog inte bara på producenten.
Förövrigt så kollade jag upp den nya producenten, till min glada förvåning är det James Michael, vilket jag kan säga här och nu är en jävligt bra producent, låtskrivare och sångare (tro de eller ej). Han har arbetat med Mötley Cruë och Sixx:A.M (där han dessutom är sångare). Dessutom har han jobbat med Scorpions och Papa Roach. och säkert några fler. Så oroar mig inte alls på de planet.
Att säga att han därför bara jobbat med rock är ju lite halvweird, han har inte riktigt jobbat med metal kanske, men Papa Roach har väl ett ganska metal-sound, eller är jag helt ute och cyklar? Inte riktigt lyssnat på dom.
Apower skrev:
Hm, de släppte ju en platta för året? Kul i alla fall! :D
Senaste skivan Rise Against släppte var 2008.
Well, av dom kunskaperna jag har så ska bland annat:
Alice Cooper, Green Day (live cd), Van Halen, Metallica, Mötley Cruë, Skid Row, Guns N' Roses, Foo Fighters, Journey, Saxon, Kiss, Anthrax, Soundgarden, Megadeth, Uriah Heep, Def Leppard, Whitesnake, Velvet Revovler, Aerosmith, Adlers Appetite, In Flames, Rush, Sixx:A.M, Duff McKagans Loaded, Dream Theater, Quiet Riot, Marylin Manson, Nocturnal Rites, Mr Big, Lamb Of God, Nine Inch Nails, 3 Doors Down, Veins Of Jenna, Adept, Dee Snider, Lenny Kravitz, Bullet, Sparzanza (redan släppt) och Opeth släppa nya skivor.
De är dom jag intresserar mig av, dock så det ju inte sådär enorm chans att alla dom här släpper nya skivor. Just nu känns de lite svårt för bland annat Mötley att släppa nytt album, med tanke på att bandets bassist ska släppa sin bok, och dessutom en ny skiva redan i April med Sixx:A.M, sen ska han hinna spela in ett album med Mötley? Mjaa.
Känner mig lite tvivelaktig på Aerosmith och Guns N' Roses med, framför allt GnR med tanke på vilket slags band de är nu, och dessutom att GnRs gitarrist även är medlem i bandet jag nämnde ovanför (Sixx:A.M)
Känner även lite skeptism emot Metallica, men vi får helt enkelt se, de är ju trots allt 10 månader kvar.
Ska bli oerhört roligt att se hur de går.
Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul