Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Skivsläpp 2011?

Svara
21/02 -11 21:32 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Tycker nog ändå att 2010 var bättre, dock för att dom flesta av mina favvoband släppte då. I år släpper mer band som jag tycker är sjukt grymma som inte är direkta "favoriter" eller vad man ska sähga ;P

"Death is the beginning of immortality.."

22/02 -11 17:38 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

blablabla skrev:
Tycker nog ändå att 2010 var bättre, dock för att dom flesta av mina favvoband släppte då. I år släpper mer band som jag tycker är sjukt grymma som inte är direkta "favoriter" eller vad man ska sähga ;P

Tja, Avantasia släppte trots allt två skivor samtidigt. :D
Personligen gillar jag The Wicked Symphony bättre Angels of Babylon.

7 år på fuska.nu

22/02 -11 19:44 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Ja det va awesome, har dock inte köpt någon av dom.. men har The Scarecrow, vilken jag tycker är bäst i hela Scarecrow-trilogin, för den har djupast story, bästa låtar overall (enligt mig iallafall), sen så är den mycket mer varierad då den inehåller element från en handful olika musikstilar, även om det i grunden är true metal! \m/

Men mella The Wicked Symphony och Angel Of Babylon måste jag säga AoB. Den inehåller bästa låtarna enligt mig, som Your Love Is Evil, Death Is Just A Feeling, Rat Race, Promised Land osv :)
Även om jag blev liiiite besviken på slutet av storyn :s

22/02 -11 20:02 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Men mella The Wicked Symphony och Angel Of Babylon måste jag säga AoB. Den inehåller bästa låtarna enligt mig, som Your Love Is Evil, Death Is Just A Feeling, Rat Race, Promised Land osv :)
Även om jag blev liiiite besviken på slutet av storyn :s

Äh, "Dying For An Angel", "Runwaway Train", "The Wicked Symphony" och "The Edge" blåser skiten ur de du nämnde. xD

7 år på fuska.nu

27/02 -11 23:32 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Jo när jag tänker efetr finns ju Dying For An Angel, Runaway Train, Crestfallen, Forever Is A Long Time, States Of Matter och Wastelands på tWS x)

Anyhow, bumpade för att länka ett cover som Nightwish nyligen gjort på en finsk stair/visa-sångare. Det här är troligen inte så serriöst eller viktigt då dom sjunger satir på finska och det första elgitarrslaget inte kommer förenns efter 2 min. Kommer troligtvis bli bonuslåt på nån digipak version av Imaginarium:

http://www.youtube.com/watch?v=iB-sGM...

09/03 -11 11:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen r5d4

Opeth spelar in just nu ock siktar på att släppa plattan i höst. Och den 28:e Mars släpper Blackfield (art/pop rock) ny platta. Sångaren/gitarristen i Blackfield (och Porcupine Tree) släpper sitt andra soloalbum nån gång i år.

09/03 -11 16:45 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Ralf Scheepers, före-detta sångaren i Gamma Ray och nuvarande sångare i Primal Fear, släppte nyligen sitt första soloalbum som vart på gång sedan 2004 tror jag. Verkligen något att kolla in :D

09/03 -11 21:01 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Scar Symmetry släpper nytt och AC/DC släpper Live DVD.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

10/03 -11 16:08 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

när släpper Scar Symmetry? För ska ju se dom på Rockstad Falun i sommar ifall dom släppt? :p

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar