Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Tråden för bandet: Lordi

Svara
23/02 -11 20:17 judgedeath3

judgedeath3

110 XP 21 inlägg

Detta är tråden för bandet: Lordi som de flesta minns enbart för ESC 2006.

Vad man mindre vet är: Bandet grundades redan 1992 och varit aktiva sedan dess. Men gruppen som skulle släppa deras debut album kom ihop år 1996 och då spela de utan trumslagare då man använde en maskin för det. Tur nog fick de en trumslagare år 2000: Kita. Man hade redan då gjort försök till att släppa ett album men av olika anledningar gick det inte. En var att skivbolaget ville de skulle spela en annan typ av musik och utan kostymer, eller spela death metal musik. Vilket inte var grund ideen bakom bandet. Man fick senare ett skivkontrakt och kunde släppa debut albumet: Get heavy år 2002. Sedan dess har man släppt 4 st album till och senaste släpptes i Oktober 2010: Babez for breakfast.

Bandet får stöd av Kiss samt är väldigt omtyckta av andra band som Sabaton, Judas priest, Alice Cooper mf. Lordi har turnerat med dessa band genom de senaste åren.

Bandet gör sina dräkter själva och hittills haft 10 st bandmedlemmar sedan det grundades.

Tyvärr lämnade bandmedlemmen: Kita bandet strax efter att det senaste albumet släpptes och blev precis ersatt av Otus i tid för den nya turnén som slutade den 18 December 2010.

Bandet är nog i Sverige mest ihågkommet för ESC och sången HRH. Men för fans som kan bandet så finns det betydligt bättre låtar som blivit kända och hits.

Bandet har också släppt: 2 st filmer, ett spel, speciellt framtagna produkter för sina fans. En restaurang där fans som kommer dit kan möta bandmedlemmar.

Bandet är super trevliga mot sina fans och gör mer än de flesta för dem än som vissa band som bara åker från giget. Tex ett fan som svimmade i publiken av diabetes attack, blev hjälpt av bandets sångare och överlevde dagen pga det, samt mycket annat bandet gör för fansen men det vet ni som följt bandet länge.

För varje era(Ett album är en era) så har bandet nya kostymer och ser inte därför ut som de gjorde år 2006.

Välkomna att skriva vad ni tycker om bandet men ni som säger: de suger: snälla, skriv varför ni tycker det, likadant om ni tycker de är jättebra, varför?
Diskutera deras sånger och album mm. :)

En av mina favoriter från det senaste albumet:
http://www.youtube.com/watch?v=RHyX9mdePzc

Inget spammande eller trakasserade i tråden, inga omaskerade bilder eller personlig info om bandet, tack!

BTW: Det finns en tidning om bandet sedan 2007 om bandet
som heter: Lordi Fan Nation som släpper 4 st tidningar per år som man kan gratis läsa och är gjord av fans för bandet och andra fans. Recensioner, artiklar, konsert artiklar mm.

Just nu söker dem skribenter för tidningen och det är något man kan ha på sitt CV i framtiden om man jobbat för tidningen. Vem som helst kan jobba där, så länge man skriver bra artiklar/texter och acceptabel engelska då tidningen är på Engelska. De flesta fansen bor runt om i hela världen, Sveriges fans skara är för liten tyvärr i dagens läge.
Då tidningen inte släpps så ofta och varje skribent behöver bara skriva en artikel för varje nummer innebär det att man bara arbetar en gång var tredje månad, dock om man arbetar mer och vill få tidningen bättre och visar fötterna så kan man avancera uppåt :)

Känner ni något fan som kan vara intresserad av det eller du själv: kontakta mig så kan jag fixa in er och ha enormt kul och lära er mycket om bandet samt att samarbeta med andra och erfarenheter inför skaffa ett jobb.

Så det var allt :) Hoppas det finns folk som gillar deras musik :)

23/02 -11 20:29 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Tycker att dom är fett grymma \m/
Bästa från nya plattan är nog Rock Police imo, fast har inte lyssnat så mycket faktist :o

"Death is the beginning of immortality.."

23/02 -11 20:36 svintosigne

svintosigne

1297 XP 311 inlägg

ass grymma det jag tycker är konstigt är att lordi på en sida satt och diskutera matt och har någon sätt nån video där dem tar avi sig masken eller vad dem har på ansiktet

V4 <3
Wow<3

23/02 -11 22:00 judgedeath3

judgedeath3

110 XP 21 inlägg

svintosigne skrev:
ass grymma det jag tycker är konstigt är att lordi på en sida satt och diskutera matt och har någon sätt nån video där dem tar avi sig masken eller vad dem har på ansiktet 

Det är inte av bandet utan något fan som följt efter/eller media. Bandet visar sig aldrig omaskerade i videos som de själva tar eller i intervjuer då de antingen har kostymerna på sig eller sitter med ryggen mot kameran.

Kul att se det finns folk som gillar dem här :D
Mitt favo band för övrigt.^^

Om ni inte redan vet vart ni kan läsa tidningen så kan ni kontakta mig så ger jag er adress mm där ni kan läsa dem. :)

24/02 -11 14:30 henjan

henjan

6118 XP 806 inlägg

Gillar dom men är inget större fan, var o åt i deras restaurang(dock så var ingen av medlemmarna där, var bara där för att äta), restaurangen ligger i Rovaniemi(min födelsestad ;)

?

24/02 -11 16:29 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

skulle gärna vilja veta vart man kan läsa tidningen :D

"Death is the beginning of immortality.."

24/02 -11 18:20 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Tycker inte om bandet så speciellt mycket. Tycker inte om Death metal så där sjukt mycket. Finns band jag lyssnar på och tycker om men de är inte direkt min favorit genre.

Och de gör att jag inte tycker om bandet så värst mycket. Att bandet ställde upp i Melodifestivalen får mig att tappa respekten för dom dessutom. Jag menar, ett hård rocks band, ett death metal band som får sitt genombrott i Melodifestivalen?. Mjaee...

Dessutom tycker jag att någon borde komma med nått nytt, (de här riktar jag inte bara mot Lordi). Men de finns ju redan så många band som ska ha dräkter och klä ut sig osv. Kiss, SlipKnot och Lordi. Kom med något nytt istället!

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

24/02 -11 23:00 judgedeath3

judgedeath3

110 XP 21 inlägg

henjan skrev:
Gillar dom men är inget större fan, var o åt i deras restaurang(dock så var ingen av medlemmarna där, var bara där för att äta), restaurangen ligger i Rovaniemi(min födelsestad ;)

Kul ^^ Beror på när man åker dit, är bandet på turne så är det svårt för dem att vara där xD Men bandets sångare och den som är hjärnan bakom bandet bor i den staden. Tråkigt du inte mötte dem eller sångaren men säger man att man är ett fan till personalen dr speciellt om man är medlem i deras fanclub så brukar bandet om de har tid komma och mötas där :) Krävs lite tur med. Själv har jag inte varit där ännu :/ Men är nöjd ändå med alla minnen med bandet man har :)

blablabla skrev:
skulle gärna vilja veta vart man kan läsa tidningen :D

På facebook har vi en sida för tidningen, sök på: Lordi fan nation :)

Annars här är länkar till mediaupload där du kan ladda ner tidningarna:
LFN nr 4 2010:
http://www.megaupload.com/?d=HBMP8CLF

LFN nr 3 2010:
http://www.megaupload.com/?d=HX0WI4HA

LFN nr 2 2010:
http://www.megaupload.com/?d=SSAJY0BY

LFN nr 1 2010:
http://www.megaupload.com/?d=JUO718GX

Innan vi började med år upplagor:
LFN nr 5 från 2009:
http://www.megaupload.com/?d=NPOV3T00

LFN nr 4 2009:
http://www.megaupload.com/?d=NFI53NFA

LFN nr 3 2009:
http://www.megaupload.com/?d=KK1KTNT6

LFN nr 2 2008:
http://www.megaupload.com/?d=9JVRXYEM

LFN nr 1 2008: det första numret :P
http://www.megaupload.com/?d=T8OC5KJQ

Special nummer med intervju med Kita efter han lämnade bandet:
http://www.megaupload.com/?d=0A5Q6FTX

Notera att då det är megaupload så säger de ibland att man inte kan ladda ner filen för tillfället, det är för att man inte är medlem och betalar, därför: händer det så uppdatera sidan bara så funkar det förr eller senare. Testade idag igen och funkade prima. Annars kan man ladda ner tidningarna direkt från hemsidan vi har men den håller på uppdateras så när det blir klart länkar jag er dit med :)

Som jag sa: är ni intresserade av att skriva om bandet så hör av er, finns alltid något vi kan erbjuda som uppgift, eller varför inte skicka in ideer till oss eller bilder mm ni vill visa upp? :) Vi publicerar det mesta från fans av bandet.

niwn skrev:
Tycker inte om bandet så speciellt mycket. Tycker inte om Death metal så där sjukt mycket. Finns band jag lyssnar på och tycker om men de är inte direkt min favorit genre.

Och de gör att jag inte tycker om bandet så värst mycket. Att bandet ställde upp i Melodifestivalen får mig att tappa respekten för dom dessutom. Jag menar, ett hård rocks band, ett death metal band som får sitt genombrott i Melodifestivalen?. Mjaee...

Dessutom tycker jag att någon borde komma med nått nytt, (de här riktar jag inte bara mot Lordi). Men de finns ju redan så många band som ska ha dräkter och klä ut sig osv. Kiss, SlipKnot och Lordi. Kom med något nytt istället!

Okej, men självklart får man tycka så med. :) Dock är Lordi inte ett death metal band ;) Spelar mer glam/klassisk hårdrock som kiss, judas priest, WASP, Alice cooper mf. Testa death metal på youtube och det är ganska tydligt att det är lite mer hård metal än vad Lordi gör. Själv avskyr jag death metal/svart rock mm men alla vi är olika :)

Tycker dock själv att Lordi, Kiss, Alice cooper, gwar, är ganska få och unika band, de flesta hårdrocks band idag ser mer eller mindre lika ut, glam rock speciellt. Men du har rätt om att Lordi inte är unika eller först med att maskera sig. Gwar fanns redan 1985 men Lordi mf visste inte ens om att de fanns, Gwar har sagt själva att inte så många kände till dem innan Lordi kom. Mest kända i Amerika.

Du är inte ensam om att tycka så om ESC uppträdandet. tycker lika om det själv men dock var det något som gjorde att de flesta av oss upptäckte dem, inte alla dock, men inget för ett hårdrocks band egentligen. :)

Men tack för ditt inlägg och välskrivet! :)

24/02 -11 23:40 Elektricitet

Elektricitet

5290 XP 617 inlägg

Avgudade dem när jag var mindre, men tycker inte om dem alls längre. =/

Jag är inte rasist, utan pianist.
För jag trycker ner både svarta och vita. :D

25/02 -11 08:15 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Okej, men självklart får man tycka så med. :) Dock är Lordi inte ett death metal band ;) Spelar mer glam/klassisk hårdrock som kiss, judas priest, WASP, Alice cooper mf. Testa death metal på youtube och det är ganska tydligt att det är lite mer hård metal än vad Lordi gör. Själv avskyr jag death metal/svart rock mm men alla vi är olika :)

De är mycket möjligt att dom inte är de faktiskt, har som sagt inte lyssnat igenom speciellt många låtar med dom, de är bara de "intrycket" jag fått av att dom spelar. Okunnigheten slog till igen ;)

Men en grej måste jag bara påpeka, haha, Lordi spelar inte glam. Jag kan ju säga på rak arm att glamband som Mötley Cruë, Skid Row och Cinderella inte har så speciellt mycket gemensamt med Lordi, inte om vi jämför dom med Sleaze heller.
Klassisk sound kan jag tänka mig, lite tyngre ljud liksom och de är ju tydligt att dom är influerade av band som WASP och Kiss. Dock ser jag inte Kiss som glam, WASP kan jag dock se som Sleaze/glam.

Tycker dock själv att Lordi, Kiss, Alice cooper, gwar, är ganska få och unika band, de flesta hårdrocks band idag ser mer eller mindre lika ut, glam rock speciellt

Mjo, men de beror helt på vad du jämför. Band medlemmar från typ Bring Me The Horizon ser inte speciellt lik ut dagens glamband, tex. Crashdïet.

För den delen finns de inte så himla många glamband i dagens rock, tyvärr.

Men tack för ditt inlägg och välskrivet! :)

Tack detsamma!

Sex, Drugs & Rock N Roll

28/02 -11 23:26 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Lordi har varit en stor inspiration för mig. Jag upptäckte dem 2006 då dem vann Melodifestivalen.
Och ända sedan dess har jag följt dem. Men tyvärr inte sett dem Live. 

Då när Kita lämnade bandet blev jag Chockad. Förväntade mig inte det. Kommer ihåg det så väl.
Ligger i min säng på morgonen när dem säger det på radion. Jag flyger up i sängen för att kolla vilken medlem det var som lämnat. Trodde det skulle vara Ox (bassisten) Eller Awa (Keyboard). Tusentals fan sörjde den dagen och veckan därpå. Men jag väntade på vad bandet hade att ge efter. Redan efter 13 timmar får Mr.Lordi ett samtal från en person som kan ersätta rollen för Kita. Han tilltalas som Otus och ser ut som... Ja jag vet inte. Ett monster det är vad det är. Men han är en jävel på trummorna.

//Viktor

02/03 -11 09:39 judgedeath3

judgedeath3

110 XP 21 inlägg

Det var något inte många fans hade trott skulle hända, var en sorglig dag det. :(

Kul att höra hur du upptäckte dem mm^^ Hoppas du kan se dem en dag live. :)
Att du kan deras namn och vilken bandmedlem det är :D

Ja, Otus är ett riktigt monster, blandning mellan så många olika saker :P Otus betyder varelse på Finska och nog vad Otus är, någon typ av varelse men ser ut som en mix av ödla, människa, slaktare etc. Men ja han är grym på trummorna och har hört han live där han är ännu värre än på de videos han var med i.

Kul du skrev i tråden :D

02/03 -11 13:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Ja, Jag hoppas dem kommer till sverige i år. Dom var ju inte i sverige förra året tyvärr. Blev smått besviken. Men jag har hopp om att dem kommer i år!

02/03 -11 17:10 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Tyst du vart judgedeath3 ;)

Sex, Drugs & Rock N Roll

02/03 -11 22:58 judgedeath3

judgedeath3

110 XP 21 inlägg

Viktore2 skrev:
Ja, Jag hoppas dem kommer till sverige i år. Dom var ju inte i sverige förra året tyvärr. Blev smått besviken. Men jag har hopp om att dem kommer i år!

Tyvärr :( Förra gången de kom så var giget så tomt att de som betalade de att komma gick i förlust och sedan dess vill ingen i Sverige betala dem för att komma hit. :/ Närmaste giget var i Finland och tyskland om man ville se dem, och i år ska de bara spela på festivaler i Europa, ser mörkt ut för det. I slutet av i år ska de börja arbeta på nytt album så kanske 2012 :) Ge ej upp hoppet. :)
Enda man kan göra är att få folk att prata om dem och fråga arenor mf att ta hit bandet, finns det tillräckligt med folk som vill ha hit dem kanske de betalar dem att komma.

niwn skrev:
Tyst du vart judgedeath3 ;)

Har inget att säga mer om det du skrev samt välskrivet. :) Tycker det var mycket tydligt dina åsikter var :P Och kan bara hålla med det du säger samt det är din åsikt och inget man ska ändra på. Inte här för att argumentera till döds xD
Annars är jag här då och då på dagarna :)

03/03 -11 18:06 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Har inget att säga mer om det du skrev samt välskrivet. :) Tycker det var mycket tydligt dina åsikter var :P Och kan bara hålla med det du säger samt det är din åsikt och inget man ska ändra på. Inte här för att argumentera till döds xD
Annars är jag här då och då på dagarna :)

Tråkigt, tänkte att jag kanske hade hittat någon att argumentera musik med här, för de är fan svårt att hitta nån, synd att du såg de så ;)

Sex, Drugs & Rock N Roll

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar