Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Ny förbättrad meny, vad tycks?

Svara
25/04 -11 03:56 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Hej på er!
Har pillat lite på en ny variant på meny som ska ersätta medlemsmenyn för medlemmar, men som också gör en del annat än just medlemsalternativ. Den återintroducerar multisökfunktionen från v4 (dock på ett annat sätt), lyfter fram klubbar lite mer, samt gör det möjligt att komma åt menyer/etc oavsett vart man är på sidan. Menyn kan ses på min egen host: http://fredriq.dyndns.org/ (inloggning krävs). Vill ni inte logga in är det okej för mig, tänk dock på att jag är administratör och knappast vinner något på att sno eran information ändå... :)

Ska någonting ändras? Är det hela en jättedålig idé? Kommentarer uppskattas, innan jag submittar det, eftersom det är en rätt stor förändring!

OBS: Tänk på att sökfunktionen är ofärdig, samt att den gamla menyn finns kvar. Detta är mest testande för att se vad ni tycker.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

25/04 -11 07:18 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

FIQ: Dra ner alla alternativ cirka två pixlar så att de inte är högst upp. Annars tycker jag det ser mycket bra ut.

25/04 -11 08:54 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Flytta ned klubbarna till köp och sälj och flytta den där jävla köp och sälj sidan långt åt helvete! Jag kom ihåg när jag köpte en grej där. ):

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

25/04 -11 10:16 Knewt

Knewt

11417 XP 452 inlägg

Mer padding (framförallt top) och aningen större textstorlek. Sen ser det lite wierd ut att menyn ligger centrerad och inte är direkt över själva sidan.

25/04 -11 10:54 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Hur bra idé som helst. Kör på den. :)

25/04 -11 10:58 Forsa

Forsa

7979 XP 560 inlägg

Admin2 skrev:
Den återintroducerar multisökfunktionen från v4...

Det går endast att söka på spel för tillfället. :P

Är personligen inte så förtjust i menyer och sånt som följer efter en var man än far. Men den var ju inte så irriterande precis, så skulle den införas är det helt okej för min del. Härligt initiativ!

Och gör något åt den där jävla reklamen!!!! Den hamnar ju framför allt!

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

25/04 -11 13:40 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Jag vet att reklamen är irriterande synlig, och jag vet vad de flesta medlemmar tycker om Köp och sälj. Dessvärre kan jag inte göra något åt något av dem, tyvärr. :/

Ang. att spelsökning går vartsomhelst: ja, jag vet. Dock måste man scrolla upp för det, och grejen med denna bar är just att den ska vara tillgänglig överallt.

Void skrev:
Mer padding (framförallt top) och aningen större textstorlek. Sen ser det lite wierd ut att menyn ligger centrerad och inte är direkt över själva sidan.

Vad menar du med "direkt över själva sidan"?

Ska kika på om jag kan flytta ner texten något (som ToC bad om).

FIQ - medlem

25/04 -11 13:47 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

FIQ: Det jag tror Void tänker på är att det bör hamna mer i mitten av "sidan" (det vill säga mitten av sidan minus reklamplatsen eller något sådant). Vore nog passande, precis som Void sa, med lite större text också.

25/04 -11 14:14 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

och jag vet vad de flesta medlemmar tycker om Köp och sälj. Dessvärre kan jag inte göra något åt något av dem, tyvärr. :/

Du kan väl flytta på köp och sälj'?

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

25/04 -11 15:04 Knewt

Knewt

11417 XP 452 inlägg

FIQ skrev:
Void skrev:

Vad menar du med "direkt över själva sidan"?

Menyn borde imo ligga i den röda boxen:
http://i55.tinypic.com/i5n2j5.png

25/04 -11 16:46 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Swires skrev:

och jag vet vad de flesta medlemmar tycker om Köp och sälj. Dessvärre kan jag inte göra något åt något av dem, tyvärr. :/

Du kan väl flytta på köp och sälj'?

Nej.

FIQ - medlem

25/04 -11 22:37 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Nu fungerar sökfunktionen. Eventuella designbuggar som rörde den ska också vara fixade (den failade i samtliga IE-versioner plus Firefox).

FIQ - medlem

26/04 -11 17:40 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Detta är ingen kritik utan bara en fråga. Exakt hur lyfter det fram klubbar?

7 år på fuska.nu

26/04 -11 19:42 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Märkte precis sökgrejen som följer med skärmen. Riktigt nice, bra jobbat :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

26/04 -11 19:55 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11857 XP 1498 inlägg

Jag var positiv till menyn men inte att den skulle läggas till! =(

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

26/04 -11 20:35 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Apower skrev:
Detta är ingen kritik utan bara en fråga. Exakt hur lyfter det fram klubbar?

För att tidigare va Klubbar endast tillgänglig i en pyttemeny uppe till höger som få la märke till. Vissa trodde tillochmed funktionen tagits bort (!). Nu är ju det ifråga en del i medlemsbar och syns lika mycket som allt annat, typ. Det var så jag menade.

Just nu så söker saken endast på Spel om man klickar enter istället för "Sök". Detta ska jag fixa inom kort.

FIQ - medlem

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar