Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

här kan man snacka om wii 2

07/06 -11 22:43 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Kastrullo skrev:
Förstår inte varför alla är så imponerade över att den här kommer ha samma grafik som PS3 och xbox. No big deal.

Den ska ha nativ 1080p upplösning. Det är bra mycket bättre än både Ps3 och 360 prestandamässigt.

Next gen here we come.

Kastrullo skrev:

Denna konsol känns bara utrushad och att de bara behövde kasta ut något snabbt.

Vad snackar du om? Noll koll kokosboll?
Om du faktiskt kollat på E3 så sa dem att spelutvecklare haft dev. kits i upp till 1 år redan. Knappast "utrushad".

Kastrullo skrev:

Om vi får se några nya konsoler innan den här har släppts tror jag att den här kommer floppa, tyvärr.

Precis som Wii :c... Oh wait.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

07/06 -11 22:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Kastrullo skrev:
Förstår inte varför alla är så imponerade över att den här kommer ha samma grafik som PS3 och xbox. No big deal.

Denna konsol känns bara utrushad och att de bara behövde kasta ut något snabbt. När Microsoft och Sony's nya konsoler kommer ut så kommer Nintendo hamna efter IGEN.

Om vi får se några nya konsoler innan den här har släppts tror jag att den här kommer floppa, tyvärr.

''Förstår inte varför alla är så imponerade över att den här kommer ha samma grafik som PS3 och xbox. No big deal.'' You sir are wrong.

Hamna efter? Kanske grafik messigt men kvalitet, Nej. Nintendo regerade denna generationen. Sålde MYCKET mer än både PS3 och Xbox360.

Kanske, Men det tror jag inte. Nu har Nintendo ALLT som dom andra har, ja Thridparty spel. Det var Nintendos brist. Men äntligen så kan man köpa en konsol som har det mesta.

07/06 -11 22:49 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag fattar inte all negativitet. Det ser faktiskt väldigt bra ut. Att kunna streama hela konsollspel direkt till skärmen verkar as nice.

Full HD support, 3e partis spel, grym grafik. Det är ett bra första steg in i nästa generation.

Och om MS fortsätter som dem gjort i de här 2 åren är det nog MS som kommer ha den svaga konsollen. Kinect 2 eller nått :o

EDIT:
Även om Nintendo skulle hamna efter, så kommer hoppet mellan alla 3 konsoller knappast vara lika stort som det varit mellan Wii och Ps3/360. Både prestanda mässigt och grafikmässigt.

07/06 -11 23:20 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

19Robb92 skrev:

Den ska ha nativ 1080p upplösning. Det är bra mycket bättre än både Ps3 och 360 prestandamässigt.

Next gen here we come.

Men wow, du jämför en helt ny konsol med 2 konsoller som släpptes för 6 år sen.

Vad snackar du om? Noll koll kokosboll?
Om du faktiskt kollat på E3 så sa dem att spelutvecklare haft dev. kits i upp till 1 år redan. Knappast "utrushad".

Men alltså, det roliga är att ni är så himla imponerade över att den kommer ha så bra grafik osv, men vafan när nästa Xbox och PS kommer kommer den knappast vara i närheten igen. Om ni vill ha bra grafik till era Nintendo spel (Som ni är så hypade över att få till denna konsoll) så känns det som om att Nintendo kunde ha väntat lite längre för att åstadkomma bättre grafik. Då kunde ni ha hållit er "mätta" lite längre om du förstår vad jag menar.

Precis som Wii :c... Oh wait.

Jag tycker personligen att Wii var en stor flopp. Jag kan inte ens räkna till hur många som jag känner som har köpt det, spelat det i 1 månad och sedan aldrig rört det igen. Jag var själv 1 bland dem, dock så är min såld. Wii sålde bara för det va något nytt, något coolt det här med rörelse kontroller. Jag ser inte vad som egentligen är nytt med den här om jag säger så. Känns bara som om de tar bort rörelsen och lägger på bättre grafik.

07/06 -11 23:38 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Kastrullo skrev:

Men wow, du jämför en helt ny konsol med 2 konsoller som släpptes för 6 år sen.

Haha, hycklare.

"Förstår inte varför alla är så imponerade över att den här kommer ha samma grafik som PS3 och xbox. No big deal."

Kastrullo skrev:
Men alltså, det roliga är att ni är så himla imponerade över att den kommer ha så bra grafik osv, men vafan när nästa Xbox och PS kommer kommer den knappast vara i närheten igen.

Och hur vet vi det? MS skulle lika gjärna kunna gå totalt casual med en Kinect 2 och ha ett system med dålig prestanda.

Sony tror iofs jag också kommer gå fullt ut iofs. Men som jag sa: Gapet mellan systemen kommer vara lååångt ifrån lika stort som det var förr. Även om Ps4 kommer klara av spel som PC versionen av BF3 är det ändå rätt likt vad WiiU kan erbjuda. Det blir inte lika drastiskt.

Mer som skillnaden mellan Ps3/360.

Kastrullo skrev:
m ni vill ha bra grafik till era Nintendo spel (Som ni är så hypade över att få till denna konsoll) så känns det som om att Nintendo kunde ha väntat lite längre för att åstadkomma bättre grafik.

Varför? dem får ett långt försprång att sno åt sig spelare om dem släpper sin först. Precis som Xbox 360. Du pratar som om grafik vore det viktigaste med en ny konsoll också. det är ävl lite sorgligt?

Kastrullo skrev:
. Jag ser inte vad som egentligen är nytt med den här om jag säger så. Känns bara som om de tar bort rörelsen och lägger på bättre grafik.

Vad du tycker är orelevant. FAKTUM ÄR att Wii var lååååångt ifrån en flopp. Så är det bara.

Vad som är nytt? Du missade alltså att man kan köra HD streaming direkt till kontrollen? Eller att den innehåller accelerometrar som gor att du kan se runt med kontrollen som ett periskop? Eller att man kan videochatta med den? Eller att man kan ha appar på den? Eller att man kan spela småspel utan att ens behöva konsollen? Eller att.. Aa du borde väl fatta nu.

Och det är BARA kontrollen. dem har inte ens visat själva systemet än. Mycket att se fram emot.

08/06 -11 01:00 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Men grejen är att det här är framtiden. Början för nästa generation. Jag tror många förväntade sig mer, särskilt då Nintendo pratade så mycket om att få tillbaka core-spelare till konsolen.

Rent presentationsmässigt så går konsolen precis i Wiispåret. Tror det här är ett stort misstag då designen ser extremt föråldrad, billig och avtändande ut. Det urusla namnet hjälper inte mycket heller. Konsolen känns mer som Wii igen än ett steg in i framtiden.

Gimmickmässigt så tycker jag att kontrollen är ganska så ointressant. Detta är inte lika chockerande som Wiis rörelsekontroller. Långt ifrån. Touchskärmar har vi kommit att bli väldigt vana vid och viset skärmen används till här ser inte allt för revolutionerande ut. Vill jag spela spel i en kontroll utan att vara bunden vid TVn kör jag hellre bärbart. Finns inte heller någon risk att någon tar min TV då jag har en egen (kanske lite väl personligt, men ändå). Visst finns fler funktioner, men jag ser inte något som förändrar mitt sätt att spela. Tycker mer kontrollen verkar otroligt klumpig med en skärm som tar onödigt med plats.

Grafikmässigt vet jag inte vad jag ska säga då det är så svårt att jämföra med annat. Men kan dra en referens till förra året. 3DS kommer ut och imponerar många med sin grafik. Betydligt snyggare än den gamla grafikbesten PSP. Ett år senare kommer Vita och visar att 3DS ligger en rejäl bit bak i tiden när det kom till grafik (m.m.). Kan fallet vara likadant här? Att grafiken är bättre än 360 och PS3, men kommer bli krossad av konkurrenternas uppföljare? Svårt att säga då vi fått se så lite. Kommer bli mycket lättare att jämföra när vi väl fått se PS4/720.

Spelmässigt så återstår det att se vad vi kommer få. Hittils har vi några multiplatformsspel och ett ganska uppenbart stöd av en massa framtida Nintendo-titlar (SMASH BROS!). Frågan här är väl mer hur väl andra utvecklares stöd kommer hålla. Kommer de överge konsolen när konkurrenterna träder in i nästa generation? Hur många multiplatformsspel kommer över huvud taget? Och kommer det några stora exklusiva third party spel? Som t.ex. GTA5 som det ryktades om tidigare.

Hmm... finns nog inte så mycket mer jag har att titta på. Men i slutändan tycker jag att konsolen träder in på E3 utan att imponera. Var nog rätt få som blev blowed away. Tror många förväntat sig en seriösare och mer hardcore design och stil på det hela samt några stora spel utannonserade. Men istället lämnar konsolen mest bara en massa frågor som är svåra att besvara.

Det är så jag känner i alla fall.. Väldigt mixrade känslor. Är väldigt orolig för om detta verkligen är tillräckligt för att klara sig genom en hel generation. Och inte bara slutet av denna utan hela nästa också.

Want some chocolate?

08/06 -11 06:04 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Sony och Microsoft väntade ju med att visa sin konsol för att Nintendo skulle visa sin först? Så sluta diskutera om den är bättre än PS3, Xbox 360 o.s.v. Vi har fortfarande inte sett PS4/Xbox 720?

Men det här blir ett självklart köp. Äntligen en faktiskt BRA konsol av nintendo. :)
Kommer kontrollen funka som ett DS elr? Så man kan ha med den typ utomlands lixom?

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

08/06 -11 07:05 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

SwedishNoob_ skrev:

Kommer kontrollen funka som ett DS elr? Så man kan ha med den typ utomlands lixom?

Det tror jag inte. Skulle mer chansa på att den funkar med samma räckvidd som en Wii kontroll. Så du kan ha den lite var du vill i huset och spela men att den ändå måste ha kontakt med konsollen.

Jag är otroligt sugen på att se alla Nintendos spel i 1080p :D
Zelda såg helt fantastiskt ut. Jag vill se alla deras serier nu!

Känns som många glömmer att det är ett elt år kvar tills den ska släppas. Tekniken i den kommer bl.a bli billigare än vad den är nu, så prisspekulation är helt värdelöst.

Jag tycker den ser väldigt interesant ut. Zelda spelet fick mig.

08/06 -11 08:21 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Kastrullo skrev:

Denna konsol känns bara utrushad och att de bara behövde kasta ut något snabbt. När Microsoft och Sony's nya konsoler kommer ut så kommer Nintendo hamna efter IGEN.

Wii har sålt mer än både PS3 och XBOX 360, och det beror väl inte på att den var efter?

7 år på fuska.nu

08/06 -11 09:43 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

19Robb92 skrev:
SwedishNoob_ skrev:

Det tror jag inte. Skulle mer chansa på att den funkar med samma räckvidd som en Wii kontroll. Så du kan ha den lite var du vill i huset och spela men att den ändå måste ha kontakt med konsollen.

Jag är otroligt sugen på att se alla Nintendos spel i 1080p :D
Zelda såg helt fantastiskt ut. Jag vill se alla deras serier nu!

Känns som många glömmer att det är ett elt år kvar tills den ska släppas. Tekniken i den kommer bl.a bli billigare än vad den är nu, så prisspekulation är helt värdelöst.

Jag tycker den ser väldigt interesant ut. Zelda spelet fick mig.

Samma här :D Måste ha den. :D

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

08/06 -11 11:47 kimmme

kimmme

17961 XP 44 inlägg

jag ska iallfall byta in mitt Wii så jag få lite pengar som ska gå till det nya wiiet fast det gör jag ju inte för en det släppt^^

www.greenday.com
www.mychemicalromance.com

08/06 -11 14:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Man undrar om Nintendo ska lyckas få tillbaka hardcore-spelarna?

08/06 -11 16:16 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Wilder787 skrev:
Man undrar om Nintendo ska lyckas få tillbaka hardcore-spelarna?

Jag börjar undra om det är det dem vill xP
Dem verkar bara vilja ha spel från 3rd party utvecklare och göra alla nöjda.

Att behålla "Wii" i namnet är ju ren marknadsföring. Så att alla casuals som haft Wii fattar att "Aha, det här är nästa" utan att det ska bli krångligt och jobbig att veta vad man ger sig in på.

Eller det faktum att om man redan har ett Wii och några kontroller funkar dem utmärkt till denna också.

Tror dem försöker mixa in stora 3e partis spel i påsen bara. Jag har inget emot det. En kraftig Nintendo konsoll som erbjuder både Nintendos suveräna exlusiva titlar + stora 3e partis titla är WIN i min bok.

08/06 -11 19:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Lite tidig fråga nu för tillfället, men vad tror ni blir ett troligt pris?
Nintendo har ju alltid varit awesome så vill gärna veta om det är dags att spara igen till en ny härlig konsol

08/06 -11 19:36 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Inte en blekaste. Dem har inte nämnt något om priset. Just nu innehåller den tydligen hyfsatt ny hårdvara med vissa chip gjorda endast för konsollen. Men den ska ju inte släppas förens om ett år.

Så priset på hårdvaran kommer sjunka.. Väldigt svårt att säga.

WiiU inc. kontrollen chansar jag på blir 3000-4000kr. Jag hoppas på mindre. Men det är bättre att ta för mycket än för lite.

Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar