7471 XP
621 inlägg
The_new_cake skrev:Jag känner flera personer som har lämnat Fuska.nu därför att spelsektionen är svårnavigerad, och det är svårt att ta sig till det spelet man vill. En av huvudanledningarna till detta tror jag är avsaknaden av en lista med samtliga bokstäver som tidigare funnits. Nu måste man hitta i en rullgardin den bokstav man vill in på, vilket inte är direkt användarvänligt när det finns så många alternativ.
Man själv borde få välja hur spellistan ska presenteras. Detta i form av bara namn eller bilder eller en detaljerad lista. Bara namn blir en lista liknande den som fanns på V4, medan bara bilder visar bilderna på spelen. När man håller muspekaren över dem så kan namnen synas och om man har detaljerad lista ser det ut ungefär som nu.
Sedan förstår jag inte, om man exempelvis är inne på spelarkiv Xbox 360, varför det måste stå med "System: Xbox 360" till samtliga spel... det är trots allt ganska självklart om man nu är inne på Xbox 360-spelarkiv. Bör man dessutom inte ha bokstavsordning som standardsortering när det gäller spelarkiven? Jag menar... det blir bra mycket enklare att leta på det sättet.
Det finns även en del saker när man ska skicka in ett nytt spel. Just nu finns det en liten konstig meny längst ner, där man kan trycka på "Skicka in nytt spel". Trycker man på den så finns helt enkelt inte sidan, och man får ett felmeddelande. Kanske kan vara en idé att ta bort den menyn helt då?
När man är inne på mobilspel, så finns fortfarande knappen "Köp på CDON.com" kvar, trots att CDON.com inte har några mobilspel. Det kanske kan vara en idé att faktiskt ta bort den knappen på sektionen mobilspel?
Med tanke på
Forsas fusk så skulle jag vilja påstå att det är möjligt att ha fet, kursiv, centrerad och understruken text i sitt fusk. Varför finns det ingen information alls om detta för vanliga medlemmar, som helt klart missar det när de skickar in fusk? Finns samma möjlighet till speltester? Varför har detta inte nämnts utanför administrationen? Verkar som att möjligheten funnits i över ett år och det finns fortfarande ingen information om det... Återigen vore ett Nyhets-forum bra där administrationen kan anmärka uppdateringar och förändringar som man gjort.
Forsa: Vad har det för betydelse? Går man in på FL-Nets hemsida så ber de en att kontakta "Fuska.nu Support" för alla problem som berör Fuska.nu, på Kontakta oss på Fuska.nu nämns inte ens FL-Net. Där står bara att man ska kontakta administrationen, i princip. Förutom om man vill göra reklam, som är undantaget, då ska man kontakta FL-Net på en special-länk som finns där. Så om du nu vill att jag, eller någon annan, ska kontakta FL-Net om problem som bara de kan ta hand om... så anser jag att ni ska lägga upp en lista på Kontakta oss-sidan med olika funktioner som man ska kontakta FL-Net om man har problem med.
Eftersom allt (utom köp och sälj som är ett undantagsfall) kan hanteras av mig är det mig man kontaktar ang. funktionalitet på sidan. Sedan om jag inte kan ta hand om den delen (se köp och sälj igen som ligger någon helt annanstans... fråga FL-net varför :D) så får jag vidarebefodra mailet till dem.
När det gäller annonser på sidan är det dock FL-net som står för allting, men även där vidarebefodrar jag eventuella mail om detta.
Jag ska kontaktas när det gäller funktionalitet på sidan, samt saker som rör sidan i allmänhet. Om ämnet mot förmodan råkar vara FL-nets område kommer jag helt enkelt vidarebefodra mailet till dem.
När du säger "Fuska.nu support", vad tänker du på för sida då? För den har jag faktiskt inte sett (vore roligt att bli informerad att man länkas till isåfall av FL-net...)
Vad gäller CDONs "köp och sälj"-knapp för mobilspel hade jag inte en tanke på att det inte gällde mobilspel, men det låter såklart rimligt.
"System: xxx" i System-flikar känns mest som en designmiss från min och Exadmins sida när vi gjorde sidan. Något jag kan ta bort.
Jag är medveten om att vi varit dålig på att informera om BBcodes, något som borde varit fixat för länge sen.
Att spelsektionen är som den är med navigering är jag medveten om, något vi tänkte ordna iom designuppdateringen (se annan tråd i detta forum).
/FIQ
| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
FIQ - medlem
(Inspirerad från signatur av Anti)