Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in

Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.

Klagomålstråden

11/01 -12 20:34 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Funkar URLer som de ska nu?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

11/01 -12 20:36 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11857 XP 1498 inlägg

FIQ skrev:
Funkar URLer som de ska nu?

Ja, det gör det.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

11/01 -12 20:39 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Så bra!

Som en bieffekt kan man nu även ha mellanslag i länkarna! Exempelvis funkar denna: Till Fuska.nus startsida

FIQ - medlem

11/01 -12 20:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16433 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

FIQ skrev:
Så bra!

Som en bieffekt kan man nu även ha mellanslag i länkarna! Exempelvis funkar denna: Till Fuska.nus startsida

Så skönt, då slipper man fuska med de blanka mellanslagen som finns.

15/01 -12 08:59 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

När man väljer att förhandsgranska sin presentation så sker en hel del förändringar. Bland annat så får en del tecken ett backslash (\) framför sig.

Detta sker däremot inte när man sparar sin presentation. Borde det inte vara möjligt att ändra om detta - så att man kan förhandsgranska sin presentation som den verkligen blir? Dessutom sker samma förändringar i texten till presentationen, så väljer man sedan att spara den så ser det likadant ut som när man förhandsgranskar...

När man ska skapa en klubb, och skriver in ett ogiltigt klubbnamn (ett som inte innehåller a-z, _ eller 0-9) så får man upp två pop-ups som säger att man gjort fel. Vore bättre att bara ha en, framförallt när meddelandet är likadant..

Forumskoden [list][/list] tycks inte ha någon påverkan på texten i forumet.

Om man skapar en tråd i forumet, som har under sex tecken eller över 64, så blir designen och felmeddelandet väldigt konstigt. Bland annat så skjuts "forumtrådar" (som annars är på höger sida) ner under forumsinläggen och det ser inte så bra ut. Se bild...

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

15/01 -12 16:18 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 575 inlägg

Och så ett administrativt meddelande: det finns inget behov av att ta bort och reposta sitt inlägg i den här tråden när man har något nytt att lägga till i sitt inlägg. Redigera istället era inlägg om ni har något nytt att lägga till. FIQ fixar saker från den här tråden i den takt han hinner, att det konstant ser ut som att det är nya inlägg i tråden gör inte att han jobbar snabbare.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

15/01 -12 16:36 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

[list] har aldrig fungerat korrekt ens på V4. Jag jobbar på en ny variant av "kodtolkare" som ska fixa diverse buggar med den nuvarande, bland annat den mängd buggar som har med citattaggar att göra, avsaknad av funktionalitet i [list] alls, det faktum att man inte behöver avsluta [b] (och i det läget genererar inlägg nedanför konstiga), och annat. Tills vidare får ni klara er med de som finns just nu.

Vad gällande felmeddelandet i skicka tråd så bör det vara fixat nu.

FIQ - medlem

16/01 -12 08:02 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Skriver från mobil. Hittade inte login eller någonting på mobilsidan, och ads var alldeles överdimensionerade. Loggade in på vanliga sidan istället ):

Have I ever told you the definition of insanity?

16/01 -12 09:03 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11857 XP 1498 inlägg

Danne_00 skrev:
Skriver från mobil. Hittade inte login eller någonting på mobilsidan, och ads var alldeles överdimensionerade. Loggade in på vanliga sidan istället ):

Mobilsidan är bara till för fusk och dylikt.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

16/01 -12 16:03 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Mobilsidan är inte programmerad av mig. Visst, det skulle säkert gå att ordna ett par saker på den, men jag har aldrig riktigt brytt mig sålänge sidan fungerar som den ska. Har själv alltid använt den vanliga sidan, även under perioden då jag hade en "vanlig" mobil och mobilsidan var tillgänglig. Den är (som sagt) mest till för att kolla efter fusk.

FIQ - medlem

16/01 -12 20:46 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

DarknessSky skrev:
Danne_00 skrev:

Mobilsidan är bara till för fusk och dylikt.

k

Have I ever told you the definition of insanity?

31/01 -12 20:56 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

Meddelanden
• Felstavningar
Massiva felstavningar gör hela sektionen jobbig. Väljer man annat läge än inkorgen så är dessutom texten felaktig (då det står att det är de senaste 35 meddelande som man fått).

• Max antal meddelanden
När man fått 35 meddelanden så står det att det finns meddelanden som inte syns och som är dolda. Detta är felaktigt; det är först när man har 36 meddelanden som de inte syns.

Topplistor
• Fuska-nu
Medlemmen "Fuska-nu" har toppen på både fusktopplistan och speltesttopplistan. Medlemmen "Fuska-nu" finns inte registrerad på Fuska.nu.

Klubbar
• Redigera klubbinlägg
Redigerar man ett klubbinlägg försvinner klubbilden tillfälligt. Troligtvis bara ett länkfel när bilden länkas.

31/01 -12 22:08 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1987 inlägg

The_new_cake skrev:
Topplistor
• Fuska-nu
Medlemmen "Fuska-nu" har toppen på både fusktopplistan och speltesttopplistan. Medlemmen "Fuska-nu" finns inte registrerad på Fuska.nu.

Alla borttagna medlemmar får namnet fuska.nu i och med denna uppdatering (ett exempel). Det finns en hel del fusk från borttagna medlemmar och sedan detta infördes så fick de också det namnet.

Edit: Insåg att jag failade först, redigerat nu. (:

Coucou

31/01 -12 22:45 Forsa

Forsa

7979 XP 560 inlägg

Fix_d skrev:
Alla borttagna medlemmar får namnet fuska.nu i och med denna uppdatering (ett exempel). Det finns en hel del fusk från borttagna medlemmar och sedan detta infördes så fick de också det namnet.

Edit: Insåg att jag failade först, redigerat nu. (:

Korrekt, men misstänker att TnC redan kände till detta. Hans "klagomål" var nog mer att "medlemmen" listas där, vilket jag håller med honom om att den inte bör.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

31/01 -12 23:22 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1987 inlägg

Forsa skrev:

Korrekt, men misstänker att TnC redan kände till detta. Hans "klagomål" var nog mer att "medlemmen" listas där, vilket jag håller med honom om att den inte bör.

Tror jag säkert, men bara för säkerhets skull. Sedan finns det kanske andra som undrar.

Coucou

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar