11857 XP
1498 inlägg
Fix_d skrev:
1. Gratis online. Jag ser ingen som helst anledning att ta betalt för onlinet. De måste få in tillräckligt med pengar på konsoler/spel för att inte behöva ta betalt för det. Eftersom online är en stor del av konsolen så känns det som att man bara köper en del av upplevelsen när man köper konsolen. Gratis online = självklarhet i mina ögon.
Håller med dig fullständigt, där har PS3 ett +. Dock är ju Xbox 360 billigare av den anledningen MEN det blir ändå dyrare i längden.
Fix_d skrev:
2. Skönare kontroller. Inte mycket att säga här, smaken är som baken. Jag har spelat PS sedan det första, så jag har vant mig vid dessa. Xbox kontroller tycker jag känns så stor och klumpig.
Jag gillar faktiskt den stora och klumpiga kontrollen. När jag har en PlayStation-kontroll känns det som om jag ska tappa den. Men med Xbox-kontrollen har jag ett fast grepp runt den. Sedan tycker jag att spakarna sitter för långt ner på PS3
Fix_d skrev:
3. Överlägset bäst exklusiva spel. Wii har Super Mario, Xbox har Halo. Sedan ser jag inte mycket som kan konkurrera med PS3s spel.
Jag har faktiskt ingen koll på det, dock vet jag att Xbox
brukar få spel före, ett exempel är GTA: TBoGT som om jag inte minns helt fel kom till Xbox 1-2 månader innan det kom till PS3
Fix_d skrev:
4. Sedan har jag spelat Playstation sedan PSone, så det handlar väl förutom ovanstående punkter lite om en vana också.
Man skulle kunna tro att jag skulle köpa PS3 då jag har PlayStation och PlayStation 2. Har även "vanlig" Xbox. Jag valde att köpa Xbox 360 av mina svar ovan.
Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.