17394 XP
1169 inlägg
3. Överlägset bäst exklusiva spel. Wii har Super Mario, Xbox har Halo. Sedan ser jag inte mycket som kan konkurrera med PS3s spel.
Ok, du får ju det bara att låsa som att du inte har spelat de övriga konsolerna över huvud taget. Att du inte nämner Gears Of War till Xbox är ju pinsamt, det har ju sålt mer än alla titlar du nämner.
För att inte tala om Nintendos exklusiva titlar. Herregud, det kommer fler Nintendoexklusiva titlar på ett år än vad det kommer till de andra på ett decennium. Super Mario, Zelda, Mario Kart, Pokémon, Smash Bros, u name it. Det är ju ojämförbart.
Ärligt talat så är det många spel på din lista som jag knappt hört talas om, och de jag känner till är inte direkt några stora titlar. Ratchet & Clank- och Jak-serierna t.ex. är ju inte direkt bra idag.
2. Skönare kontroller. Inte mycket att säga här, smaken är som baken. Jag har spelat PS sedan det första, så jag har vant mig vid dessa. Xbox kontroller tycker jag känns så stor och klumpig.
Vet inte om du pratar om Xbox eller Xbox 360, men om du talar om 360 så måste dina fingrar ha deformerats av allt PS-spelande. 360's kontrollers är tveklöst bäst på marknaden sett till bekvämlighet. Se tidigare inlägg.
4. Sedan har jag spelat Playstation sedan PSone, så det handlar väl förutom ovanstående punkter lite om en vana också.
Mja, fast skillnaden handlar ju om att du faktiskt knappt testat någon annan konsol.
Dock är ju Xbox 360 billigare av den anledningen
Nej, Xbox är billigare för att den har sämre hårdvara.
Jag gillar faktiskt den stora och klumpiga kontrollen. När jag har en PlayStation-kontroll känns det som om jag ska tappa den. Men med Xbox-kontrollen har jag ett fast grepp runt den. Sedan tycker jag att spakarna sitter för långt ner på PS3
Finns fler fel på den som gör att det inte känns naturligt att spela, men det är trots en förra generationens kontroller, så det rättvisaste vore att jämföra med Xbox (1'an), men även i den generationen så var GameCube bekvämare (Dock sämre trigger-knappar).
Tilläggas bör är att Wii-kontrollern är överlägset sämst på marknaden idag. 100% gimmick 0% bekvämlighet.
Have I ever told you the definition of insanity?