6336 XP
1407 inlägg
Vad är det som är komplicerat med spelsektionen? Jag har hört klagomål förr men jag har aldrig märkt något själv. Tycker att det är lika simpelt som förr, och att det ser snyggare ut nu.
Sökfunktionen är inte tillräckligt "komplett" för att kunna användas - den kräver för det mesta att man stavar spelet helt rätt. Att försöka söka på förkortningar är ibland helt omöjligt - testa bara att söka på "OoT" (Ocarina of Time). Inte ens när man skriver ut namnet, "The Legend of Zelda Ocarina of Time" är det säkert att man hittar spelet man söker. Söker man efter Nintendo GameCube-versionen så krävs det att man stavar helt rätt.
Så om man söker efter ett spel via konsol istället... så är första problemet alla rullgardiner. En rullgardin för alla bokstäver känns bara fel. Det tar lång tid och är jobbigt att hitta den bokstaven som man vill ta sig till. Även här är sidnumreringen väldigt opraktiskt - och det var enklare under V4 då alla spel fanns på en och samma sida (baserat på bokstav). Då fanns inte heller några rullgardiner.
Jag tycker personligen att det är bättre nu, och det gamla Nintendo-forumet finns ju i princip kvar. Mario, SSB, Zelda och majoriteten av Plattforms-forumet är ju Nintendo. Jag ser inte vad en forumrubrik gör för skillnad. Ni borde kunna behålla er gemenskap när ni diskuterar Zelda även fast den ligger i Nintendo>Zelda eller RPG & Äventyr>Zelda.
Har aldrig sagt att jag var en del av den gemenskapen (och det kan jag nog inte säga att jag var). Men under min moderatortid så var det ofta som man fick besöka Nintendo-forumen på grund av en del problem, och man märkte att det fanns ett större gäng som hängde samman på ett helt annat sätt jämfört med mycket annat jag sätt.
Det här är något jag gärna ser, men tyvärr inte kan göra något åt då. Jag skulle vilja ha en forum-app, precis som Flashback har.
Jag har för länge sedan haft i planerna på att skapa en Fuska.nu-applikation, och har gått så långt så jag bett FIQ efter information om Fuska.nus API (finns bara för spelsektionen däremot). Något som han då skulle skaffa fram... fick aldrig någon information ifrån honom och mitt intresse för det hela svalnade.
Gillar inte din attityd här. Nya funktioner kommer inte när man knäpper med fingrarna. Det krävs mer än så, och det är i princip bara Knewt och FIQ som kan arbeta med det. Nu börjar vi närma oss sommaren också, i och med slutet på läsåret så blir det också hektiskt i skolan för många. Då är det förståeligt att man får lägga i f.nu i andrahand och det är inget man ska behöva avgå för. Det har varit likadant varje år.
Uppdateringar kommer, men ni får ha tålamod.
Får be om ursäkt om jag verkade hård, har haft en del "dåliga möten" med Fuska.nus administration det senaste... Jag vet för den delen åtminstone två andra i Fuska.nus administration som har de kunskaper som krävs för att hjälpa till med webbutvecklingen.
Om alla i crewet på fuska.nu kunde webbprogrammering och vår tid bara bestod av fritid och vi aldrig behövde sova så hade vi kunnat säga "vi gör allt nu!!!", men nu är det en person som gör i princip allt sådant och han består inte av oändligt med tid, så då kommer utvecklingen av nya funktioner att behöva ta tid. Det är egentligen bara att acceptera att nya funktioner inte kommer kunna utvecklas på ett ögonblick. Nya småförbättringar kommer hela tiden, för ett par dagar sedan fick vi t.ex. forumlänkar i "Nyast"- och "Hetast"-kolumnerna.
Forumlänkar i "Nyast"- och "Hetast"-kolumnerna tog nog på ett maximalt fem minuter att införa. Visst, jag vet inte hur Fuska.nus PHP-kod ser ut... men det borde inte varit något komplicerat alls.
Så aktiviteten ökade, strukturen har blivit tydligare, men du är emot allt på grund av någon vag nostalgisk känsla av samhörighet. Är det alla konsolbråkstrådar du saknar måhända?
Strukturen har blivit tydligare? Om något så har den blivit otydligare. Jag har svårt att veta var jag skulle placera en tråd om exempelvis Diablo idag... eller ens hitta var diskussioner om spelet bör vara. Enligt de flesta sajter är det ett action RPG-spel, vilket ger mig två underforum att kontrollera igenom. Men sedan finns det även ett underforum för Blizzard-spel i "Övriga genrer". Med tanke på att det då finns åtminstone tre ställen där en tråd om Diablo skulle kunna passa så kan även någon ha kommit på att lägga det i övriga spel-forumet.
Alltså måste jag söka på fyra ställen för att hitta var sådana trådar skulle kunna finnas. Som tur är så är Blizzard-forumet helt tomt, så det går väl ganska snabbt att söka igenom det.
Helt fel, jag kollade upp aktiviteten runt släppen av v5 och v6. Släppet av v5 hade ingen aktivitetsökning alls och släppet av v6 hade bara en mycket liten sådan jämfört med omstruktureringen. Omstruktureringen var alltså helt klart det absolut mest lyckade vi gjort för att öka aktiviteten.
Nej, det vore det inte, för aktiviteten har i princip varit konstant sjunkande de senaste åren. Det vore att blanda ihop äpplen med päron.
En temporär aktivitetsökning kan knappast ses som ett resultat. Jag antar att målet med ändringen var att få färre medlemmar att lämna sidan, och få fler att bli aktiva... även på längre sikt. Jag hoppas verkligen inte att planen är att göra en ändring i forumsstrukturen var tredje månad bara för att hålla aktiviteten uppe. För då tror jag ni är helt fel ute.
Visst, aktiviteten har sjunkit i forumet, men det har ganska naturliga förklaringar. Intresset för fusk har för det första minskat då fler och fler spel spelas online, på mobiler, som flashspel, och på andra ställen där det inte riktigt går att fuska på samma sätt. Sedan så har svenska forum i allmänhet tappat aktivitet till nya sociala medier, imageboards, och den eviga boven Flashback. Massvis med intresseforum håller också på att dö ut. Fuska.ses forumaktivitet har minskat mer än vad vår forumaktivitet gjort. På tal om fuska.se, här är något som deras Admin skrev nyligen...
En hel del nytt är dock på gång, bland annat kommer forumet att uppgraderas och kategorier och skyfflas om i och med att vi sedan ett tag har samma spel som fungerar på flera olika konsoller. Det har gjort att konsollspecifika forum har spelat ut sin roll till stor del.
Japp, de kopierar vår omstrukturering bland spelforumen, tydligen är det ett vinnande koncept.
Jag tror att det är ett lika dåligt koncept på Fuska.se som det är på Fuska.nu. Aktiviteten har enligt dig själv fortsatt sjunka, vilket är ett bevis på att det inte fungerade. Eller rättare sagt; att detta systemet fungerar precis lika dåligt som det förra.
Skämtar du med mig? Vi skrev fram och tillbaka hur många PM som helst, och jag tror jag skrev över 5 A4 text till dig om dina -5XP, och jag har i detalj förklarat exakt varför du fick dina -XP, det är inte att "vägra att hantera det", så sluta ljuga för mig. Förr i tiden, under 'tidigare moderatorer', fick man inte ens anledningar till borttagningar av inlägg. Och inte heller fick man anledningar till vad dylika "XP-regler" och annat trams som moderatorerna höll på med skulle vara bra för.
Jag hoppades, och antog, att du skulle förstå att jag ville ha svar på de frågor som jag skickade i mitt sista meddelande till dig. Jag hade trots allt flera frågor som jag hoppades få svar på - något som det nu verkar som att jag inte kommer få. Jag hoppades att du skulle inse att jag ville ha svar på de frågor jag ställde.
Dessutom vet jag att
hälften av administrationen vid tillfället ansåg att jag hade behandlats felaktigt. Om beslutet då är så tvivelaktiga att hälften av er ansåg att det var fel så känns det dumt att stå bakom det beslutet.