15425 XP
4987 inlägg
Apower skrev:
Först och främst så ser jag redan nu ser jag en grej som bör förändras. T_n_c gör som ombett: brainstormar. Han ger flertalet förslag, med konstruktiv kritik om hur sajten kan bli bättre, precis vad som efterfrågas. Vad händer? Tackar moderatorerna för att han tog sig tid? Säger de att de ska fundera över det? Titta på det? Försöka? Nej! Istället blir de offended (trots KONSTRUKTIV KRITIK). Det är nästan som att de blir genuint arga över att han kritiserar "deras" sida.
Personligen ser jag inte antalet idéer som medlemmar förslagit som negativt. Tvärtom. Det är väldigt roligt att se en kreativitet på förslag till vad som kan förbättras på sidan. Däremot kan man ha synpunkter på vad man kan göra för skillnad om nu det läggs i "karantänen". Jag försöker inte försvara någon sida, utan att se det i ett annat perspektiv. Jag kan lägga min vänstra arm på att vi gör vårt bästa i personalen hur märkvärdigt än det låter sig vara (och det hoppas jag att det är en uppenbar förutsättning för att sidan skall hållas i gång). Uppdateringar till funktioner får man ta den sed dit man kommer ändå i och med att det krävs en väl strukturerad planering på respektive finess upplägg.
Apower skrev:
Ni vet att Mr. Kaka vet att ni inte får betalt. Rättfärdigar det att ni ska tjura när ni inte hinner/har möjlighet/kan eller liknande? Nej! Betyder det att ni ska vara mindre trevliga och serviceminded än moderatorer på sidor där man får betalt? Nej! Ofta är ni väldigt serviceinriktade och vill hjälpa medlemmarna, men ibland blir det som här. Det är ett problem. Visst, ni kanske vill förklara varför saker inte hinns med och dyl. men gör det med värdighet. Även om medlemmarna inte påpekar sajtens brister med samma värdighet så har ni en helt annan ställning och andra förväntningar på er.
Jag antar att "tjura" passar in i sammanhanget att vi tolkas vara tvärtemot den serviceinriktade delen, men den huvudsakliga faktorn är att vi resonerar kring sakfrågor på ett så trovärdigt och enkelriktat sätt som det kan vara. Vi kan inte alltid hålla med varandra, men inte tycker jag att vi är speciellt otrevliga i ett generellt ämne. Man kan tolka varandra på olika sätt.
Apower skrev:
Nu över till det jag tänkte ta upp innan jag såg debatten ovan. En sak som är OFATTBART effektivt för att få likes på sin Facebook sida är en s.k gilla-tävling. Den fungerar som så att sidan som vill ha "gillningar" laddar upp en "tävlingsbild" med instruktioner för tävlingen och en saftig bild på priset. För att sedan vara med i utlottningen är allt man behöver göra att dela bilden (alla kommer se den) samt gilla fuska.nu. Eftersom det går fort och enkelt kommer många gilla sidan i hopp om att det är ett snabbt och enkelt sätt att ev. få ett pris (vilket det delvis är). På liknande sätt har flera bluffsidor på FB fått tusentals likes på bara några dagar. Det fungerar, tro mig.
Jag är både för och mot denna idé. Mest för att det är allt vanligt och på så sätt kan jag hålla med Forsa i ett av sina inlägg i tråden. Det känns alldeles för mycket mot strömmen, men man kan se det som positivt i längden (jag hoppas att jag tolkade Forsa rätt, annars utvecklar jag gärna om det). Inget dåligt förslag i överlag.
Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.
I refuse. - Rohan Kishibe