Hejsan!
Nu har jag suttit i en hel dag (nej, jag har inget annat för mig) och funderat på hur man kan göra Fuska.nu bättre. Jag har samtidigt kikat på trådar som skapats medan jag var inaktiv och då upptäckt att man har kommit med en hel del förslag som både var bra och mindre bra. Jag bestämde mig för att ta upp lite av dessa gamla idéer i en ny tråd, men jag är dock helt omedveten om dessa frågor blivit besvarade eller ej.
• Fusk ska inte gå att kopiera. Jag tror att många har varit med om att ha fått sitt fusk kopierat och upplagt på en annan sida, men detta skulle i alla fall hindra de lataste att kopiera de längsta fusken från sidan. Jag har fått för mig att man hade något liknande på medlemspresentationer under V4.
• Du ska kunna lägga till ett spel i din spelsamling när du är inne på det spelet. Det är jobbigt att leta i listan på Min profil efter just det spelet man vill lägga till. Denna funktion fanns också under V4. (Tyckte ni att jag formulerade mig konstigt så är det bara att säga till.)
• När någon kommenterar ett av dina fusk så ska man få ett meddelande om det (typ som citerade inlägg). En medlem ställer möjligtvis en fråga till fusket och får aldrig något svar eftersom att de flesta fuskinskickarna inte bryr sig om sina fusk efter godkännande. Självklart kan vissa tycka att det blir irriterande med funktionen men då kan man bocka för en ruta som gör så att man inte får dessa meddelanden.
• Man ska kunna svara på ett "Ej godkänt fusk" meddelande. Detta skulle underlätta för spelmoderatorer eftersom att de då skulle veta exakt vilket fusk det var som de ej godkände och kan då enkelt svara på en medlems klagomål. Jag säger såklart inte att alla medlemmar klagar på ej godkända fusk men jag tror att det i alla fall finns några som gör det.
• Man ska kunna skicka in egna videor till ett spel där man utför ett fusk. Detta skulle underlätta för spelaren som då ser exakt hur den ska utföra fusket.
• Om man skickar in ett regelbrytande fusk finns det chans att få -XP. Varför får man det om fusket faktiskt inte hunnit publicerats på sidan vilket betyder att det inte brutit mot någon regel riktigt än.
• Organisera personalen på sidan. Som ni vet har jag klagat på att det tar alldeles för lång tid för att få ett fusk godkänt. Jag bara tror att detta skulle bli bättre om man organiserade spelmoderatorerna så att vissa tar hand om fusk och vissa tar hand om recensioner. De får då en större blick i vad de ska godkänna och detta kan ske snabbare.
• Folk stack från sidan under V5 för att det blev krångligt att hitta runt, både bland spelen och i forumet. Under V6 har det skett en förbättring och vi hoppas på att få in mer och mer nya besökare varje dag! De nya är dock oerfarna och vet inte riktigt var man ska placera en nyskapad tråd. Därför föreslår jag att "någon" gör en guide för hur man använder forumet och var man ska placera trådar.
• När man ska tipsa om en klubb ska det finnas en knapp som säger "Tipsa från onlinelistan" eller något liknande. Man skulle spara mycket tid på detta.
• Jag har en fråga angående regeln: Det är förbjudet att skriva i gamla trådar som det inte har skrivits i på månader och saknar någon form av relevans, om det inte finns någon bra anledning till det. Om t.ex. det skapas en tråd i Tidsfördrivsforumet. Denna tråd finns redan, fast det finns ett problem: Ingen har skrivit i den på 2 år. Enligt reglerna ska forummoderatorna låta den vara och bara låta den gamla bli äldre och äldre. Så är det inte i nuläget då forummoderatorerna bara skulle låst den nya tråden. Hur ska det vara?
• Har lite idéer på hur man kan få tillbaka gamla medlemmar till sidan. Om FIQ är intresserad så kan han kontakta mig för mer info.
• Har också hittat en del stavfel m.m. och om FIQ är intresserad av det också kan han kontakta mig.
• Jag tycker att -XP är ett väldigt klent straff för ett t.ex. regelbrytande inlägg på sidan. Det betyder ju liksom inget om ni förstår vad jag menar. Ge istället personen som skrev inlägget en varning direkt!
Säg gärna vad ni tycker och om jag har glömt något.
Forsa: Skickade iväg ett liknande meddelande till dig om lite av dessa förbättringar till spelsektionen men har dock inte fått något svar så jag är osäker på om det kom fram...
(:=
):=
|:=