1920 XP
348 inlägg
MartinMilk skrev:fuskiskillen skrev:
Text
Mer text
Du har en poäng.
Det skulle verkligen behövas nya "forumansvariga." Den enda man ser här är kakan och han ansvarar inte ens för forumet.
Sen måste vi hitta problemen, när och
varför blev forumet inaktivt?
Problem 1 - Design?:
Jag har för mig det började efter bytet till V5 eller V6. Det är ingen lockande design längre. Inget som skriker "Klicka här!" "Gå in på forumet!"
Problem 2 - Trådar?:
Finns inga intressanta trådar. Det som till stor del gjorde folk intresserade förr var t.ex. Pokémon-trådar men även totalt meningslösa trådar som "Vad stör du dig på?" "Vad gör du just nu?"
Den sistnämnda är kanske inte så intressant att läsa, men folk skriver i den och aktiviteten höjs.
Problem 3 - Rankningen?:
Man får absolut inga förmåner för att man är aktiv. Något som lockar är att "Åhh han kan skriva i olika färger och göra coola smileys, vill jag också kunna!"
Och personen blir aktiv för att känna ihopa poäng så hen kan levla upp och få de där coola sakerna.
Lösningar?
- Skicka ut ett nyhetsbrev med veckans intressanta trådar.
- Som MartinMilk förslog, ha någon person som gör lite intressanta trådar och sedan någon annan som besvarar dom.
Alltså: Ha några personer som har hand ett ämne som intresserar dom, så att de inte bara gör det för att de måste, utan för att det är kul också.
- Vara snabb och ge bra svar till dom som har problem. Då vet de att de kan lita på denna sidan om de behöver hjälp.
Senast redigerat 15/04 -14 12:39