7979 XP
560 inlägg
Att ge 5 XP för ett spel känns enligt mig som en dålig idé. Jag verkar ha alla emot mig, men jag kan förklara min ståndpunkt.
XP delas i dagsläget ut efter kvalité, något som enligt mig är MYCKET viktigare än kvantitet. XP är, som The_new_cake redan hävdat, något många inte bryr sig om men som vissa faktiskt gör mycket för att få tag i.
Vi har ett system. Fusk och recensioner kan ge mellan 0-20 XP per inskickat material. I fusken spelar det stor roll vad det är för typ av fusk, och i recensionerna spelar kvalitén och längden större roll. En lång recension med bra skrift kan belönas med 20 XP (något som i framtiden även kan utpekas som "utvald recension" - en ofärdig idé utvecklad av mig så fråga inte om den i dagsläget). Inom fusken ger koder och fusk som har gett mindre arbete 0-10 XP medan längre tips och guider ger 10-20.
Vi säger att vi ger 5 XP för varje spel som skickas in. Detta är något som inte kräver något arbete alls. Så, varför ska man då skriva fusk och recensioner när ett inskickat spel ger lika mycket? Och nej, jag utgår inte från alla, men mina exempel existerar. Precis som GoldenMew säger kan det väldigt väl resultera i att det skickas in 400 spel utan någon som helst nödvändighet, samtidigt som fusklistan och recensionslistan blir allt mer inaktiv.
The_new_cake skrev:
Kan även påpeka att jag är för denna idé... inte för att jag tror det kommer göra någon skillnad, de flesta bryr sig nog inte alltför mycket om XP. Lite synd att Fuska.nus administration värdesätter XP så enormt och tror att det är något som alla medlemmar håller fullständig koll över, medan verkligheten troligtvis är den motsatta.
Vi värdesätter inte XP nå enormt, men det är det enda system vi har i dagsläget för att uttrycka den tacksamhet vi har för att vi får lägga upp medlemmarnas fusk och recensioner. Vi använder det för att betygsätta de texter som läggs upp och som just en liten "belöning".
Som motargument - vilka värdesätter XP mest? Vi som har det begränsat för att visa uppskattning och belöning, eller ni som så gärna vill ha det för att ni klistrar in lite ord? Nu låter det där lite offensivt, men det är menat som en tankeställare.
Jag kan tänka mig att acceptera
1 XP som belöning för inskickade spel. Detta som ett "tack" och det ger medlemmar orken att lägga in spel som de kommer över, och inte mer än så. Det duger mer än väl för våran hemsida och bör även nöja er medlemmar, då det trots allt är mycket för ett sådant litet besvär.
The_new_cake skrev:
Forsa: Med att mobilsektionen är bristande så menade jag snarare att man gjort det onödigt komplicerat genom att ha Android, iOS och Windows Phone-spel under samma rubrik. Detta innebär att speltester kan vara extremt missvisande på grund av skillnader mellan de olika operativsystemen. Det kan även bli fel i fusk och man får egentligen inte fram någon information som kan stämma med nuvarande system.
Delar man istället upp sektionen i Android, iOS och Windows Phone så kan man ha information integrerat till de olika operativsystemen och man får en bättre bild över hur ett spel är till just sin mobil. Sedan finns det vad jag vet, inte alltför många spel till mobilsektionen, vilket är en brist det också. Kan tyvärr inte se hur många då den avancerade sökfunktionen inte fungerar.
Det här har ju egentligen inte så mycket med ämnet att göra, men jag gillar inte att vi accepterar mobilspel överhuvudtaget, som sagt. Det är dock ingenting jag kan ställa mig emot då jag är mer eller mindre ensam om denna åsikt.
Att sätta dem i olika sektioner tror jag inte på. Känns inte som ett så prioriterat ämne och jag får känslan att det skulle bli rörigare i slutändan på grund av spelens skiftningar, våran bristande kunskap och möjlighet till att kolla upp samt det faktum att de likadana spelen ofta finns gemensamt till de olika typerna.
Edit:
Apower, jag skrev inte "ni" i riktning mot er medlemmar. Jag skriver "ni" när jag syftar på människor utöver mig själv som stämmer överens med mina argument.
Edit2:
Diskussionen om mobilsektionen är flyttad hit!
http://open.spotify.com/user/forsafor...
Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww